Dehär angående elaka kommentarer

Vad är det för mening egentligen med att skriva elaka kommentarer på andras bloggar? Är det något som gör att man mår bättre och blir starkare i sig själv? Nej, jag tror helt ärligt inte det.
Jag tror att den som skriver kommentarerna i själva verket mår sämst. Eller kommer må sämst. Hade de personerna som skriver elaka kommentarer till andra varit säkra med sig själva hade de aldrig skrivit. Vad tänker man när man skriver sånt? "Å, nu ska jag skriva något jätteelakt till denna bloggerskan, hoppas hon blir jätteledsen och helt förstörd!" Eller?
Egentligen ger du ju bara bloggaren en anledning att skriva ett långt känslosamt inlägg och alla som läser bloggen kommer hålla med och tycka att det är asbra skrivet och att denna personen verkligen är stark i sig själv. Detta är något som kända bloggar får gå igenom varje dag. Är det okej att vara elak mot en person bara för att den är "känd"  Till exempel? Eller för att den får mer kommentarer än du? Nej det är det inte. 
Nu är det inte så att jag har fått någon elak kommentar, jag tycker bara att detta är något som är väldigt viktigt och värt att tänka på och jag kan lova dig som skriver elakt till andra, folk du inte känner eller kanske inte tycker om att du skulle aldrig våga säga det rätt ut till personen. inte utan dina kompisar eller något stöd. Så tänk på det. 
 

Kommentarer

Vill du kommentera gör du det här!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Som bara jag ser)

Bloggadress:

Så, vad har du att säga?

Trackback
RSS 2.0